Företaget har sitt säte i Hølen. Postadressen är Gamle Hobøl vei 11.
Vill du komma i kontakt med oss kan du skicka e-post till [email protected] med ditt ärende och kontaktuppgifter så återkommer vi så snart som möjligt.
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns information om produkt(er), pris, fakturering och leveransadress.
Om du upptäcker fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post på [email protected].
Våra normala leveranstider är 2–6 dagar. Observera! Helgbeställningar skickas först kommande måndag.
Vid försenad leverans (utan att vi meddelat om längre leveranstid) vänligen kontakta oss via e-post: [email protected].
Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25 % moms.
Vi förbehåller oss rätten att ändra/justera priser på grund av leverantörsprisändringar, tryckfel i prislistan eller felaktig prisinformation.
När du handlar på internet har du som kund 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.
Du måste informera oss om att du vill ångra ditt köp. Meddelandet skickas via e-post till [email protected]. I e-posten ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka produkter returen gäller vara tydligt angivna.
Du bör returnera produkterna omedelbart och senast inom ångerfristen (lagstadgad 14 dagar).
Du ansvarar för returfrakten, leverans och produktens skick vid retur. Produkterna bör därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.
Vid återbetalning förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen för använda eller skadade produkter.
Produkter som är förseglade av hygien- eller hälsoskäl och där förseglingen brutits av dig.
Produkter som är förseglade ljud- eller bildinspelningar där förseglingen brutits av dig.
Skräddarsydda produkter som är specialanpassade för dig eller bär tydlig personlig prägel enligt dina önskemål.
Tjänster som är fullgjorda och där du uttryckligen samtyckt till att tjänsten utförs utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis mat.
Lösnummer av tidningar eller magasin.
För mer information om ångerrättslagen, se här.
Alla produkter inspekteras före leverans. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktigt skickad vid mottagandet åtar vi oss, i enlighet med gällande lag, att åtgärda felet utan kostnad.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en felaktig vara.
Klagomål ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.
Eventuella fel och brister ska alltid rapporteras till [email protected] där du anger namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den bristfälliga produkten i enlighet med gällande lag. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att avslå reklamation om det visar sig att produkten inte är skadad eller bristfällig enligt gällande lag. Vid reklamation följer vi norsk lag. Läs mer här.
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi tar inte ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure). Sådana omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, reducerad eller utebliven leverans från leverantör.
Vi tar inte heller ansvar för ändringar i produkter eller produktegenskaper som är gjorda av respektive leverantör eller andra faktorer utanför vår kontroll.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i webbshoppen samt för slut på lager vid beställningstillfället. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas utseende, då viss färgskillnad kan förekomma beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att presentera produkterna så korrekt som möjligt.
I enlighet med lagen om elektronisk information måste besökare på en webbplats informeras om att cookies används. Information i cookies kan användas för att spåra användarens surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att lagras på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare att automatiskt neka cookies. Mer information om cookies hittar du här.
När du handlar hos Straps.se accepterar du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din personliga integritet och samlar inte in mer information än vad som behövs för att hantera din beställning. Vi kommer aldrig att sälja eller avslöja din information till tredje part utan juridisk grund.
Straps.se ansvarar för behandlingen av personuppgifter som du har lämnat som kund. Din personliga information behandlas av oss för att hantera din beställning, samt när du har önskat nyhetsbrev eller kampanjer för att kunna anpassa marknadsföringen till dina individuella behov.
Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person.
För att hantera din beställning och svara på frågor relaterade till beställningen sparar vi för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
Din information sparas så länge vi har en juridisk grund för att behandla den, exempelvis för att uppfylla avtalet mellan oss eller för att följa en juridisk skyldighet enligt t.ex. bokföringslagen.
I samband med köp behandlas din personliga information för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick görs med ditt samtycke.
När du köper delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.
Om du väljer faktura lagras även personnummer hos betalningsleverantören. Informationen lagras för att genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
Vi använder betalningsleverantörer som Klarna och Stripe.
För att leverera dina beställningar och fullfölja vårt avtal måste vi dela specifik information med leveransföretag. Det som delas är förnamn, efternamn och adressinformation. E-postadress och/eller mobilnummer kan också delas för avisering.
Vi samarbetar med leveransföretag som Bring.
Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer förnamn, efternamn och e-postadress att delas med vår nyhetsbrevsleverantör för att hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Moosend för nyhetsbrev.
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i läsbart format.
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera ofullständig information.
Du kan när som helst begära att din personliga information raderas.
Det finns få undantag från denna rätt, exempelvis om informationen måste sparas för att vi ska uppfylla en juridisk skyldighet (t.ex. bokföringslagen).
Straps.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbshoppen och säkerställer att regler följs.
Vi använder industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att säkert lagra, behandla och kommunicera känslig information såsom personuppgifter och lösenord.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med bas i Helsingborg.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar publiceras online i webbshoppen och anses godkända i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.
Vid tvister som inte kan lösas mellan företaget och kunden kan du som kund vända dig till Konsumentverket. För invånare i andra EU/EES-länder än Sverige kan klagomål skickas online via Konsument Europa.
Vid tvister följer vi beslut från Konsumentverket eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvister angående tolkning eller tillämpning av dessa villkor ska tolkas enligt svensk lag.